söndag 6 december 2009

Denna gråa tid

Vädret är inte så roligt men vi gör roliga grejor i alla fall.
Caroline och Rasmus kom hit och vi bakade pepparkakshus, pepparkakor, lussebullar, ischocklad och knäck. Gott blev de. Linus var inte med hela tiden för han var på kalas också och det går inte vara på två ställen samtidigt men när han var hemma hjälpte han till.
Liam har blivit 6 månader och har varit på halvårs kontrollen. Allt var bra med Liam och han väger 9450 och var 69 lång. Linus var med när vi var på kontrollen och hans astma har bara blivit värre och Anders Friman la märke till det när vi var där så han skrev ut ny medicin som Linus skall prova i en vecka så får vi se om vi kan få bukt med det igen. Synd om han för så fort han springer eller busar så hostar han så han knappt får luft. Sen dagen efter var vi på tingshuset så Liam fick svininflensa sprutan och han blev ju så klart dålig. Vaknade på natten och hade 40,2 i temp och rörde inte benet som han fått sprutan i utan bara skrek. Stackars liten. Sen har han haft temp mellan 38,5 och 39,5 och har det fortfarande. Nu börjar han även få en rejäl hosta så han kanske skall bli riktigt sjuk också men vi får se hur det är nästa vecka. Sjuk skall man ju vara nån gång.

Vi har varit på julbord.
Liam gosar med morfar.


Linus dansar med Villma. Men Villma ville inte dansa lika mycket som Linus.
Tror han brås på sin mamma när det gäller dansa för det älskar den ungen att göra. Kan ju hoppas att han tycker det är kul när han blir stor också. Men trevlig kväll var det och barnen hade det roligt.
Annars ja jag har varit hos en syo och skall börja plugga på halvtid i fem veckor den 4/1 och då pluggar jag matte B. Sen skall jag göra högskoleprovet i april så får vi se om jag kommer in på högskolan i augusti Hoppas hoppas för jag känner att jag är redo till att läsa till ssk nu.
Träningen går bra. Har tränat tre dagar i veckan nu så jag känner att jag börjar komma igång igen.
Marcus är jätte duktig när det gäller sluta röka. Han var inte på så gott humör dom första dagarna men nu tycker jag det går bra så antingen har det börjat släppa lite eller så rökar han igen =)
Nej nu skall jag laga mat och se när Linus kommer hem han är med Jolle och åker traktor och känner jag dom två rätt så är dom inte hemma på ett par timmar i nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar