söndag 23 januari 2011

Nu tar det på oss

Lite fynd när vi drog upp golvet i köket.

Hittade två tidningar från 1962. Välbehållna =)

Nu mera diskar vi i balja och spann.
Lite olika golv.
Har nog varit olika rum förr.

Snygga skydds brillor

Nu åker golven upp.

Djimmy var här och sågade bort betong väggen som skulle ner.
Det gick snabbt och lätt men efteråt låg det en tjock hinna överallt med damm. Mindre kul. Det börjar ta på oss nu och i kväll när vi började dra upp golvet i köket kunde vi se ner i källaren så nu började bli farligt för barnen så nu får vi nog komma på en annan plan.
Liam har fått mani på att slänga runder med nappen. Vi har ett himla jobb i bland med att hitta den så nu mera får vi köra fisk, fågel eller mitt i mellan för ena dagen ligger den bland leksakerna ( mitt i mellan) andra dagen under soffan (fisk) och i dag lyckades han på något vis att kasta den så den snurrade runt sladden som var uppe på kylskåpet som ni ser på bilden.
Linus har varit på äventyr med Farmor idag och det har han längtat efter så i natt var det en väldigt nöjd pojke som somnade gott.

Ha det bra med er!
Tjao

2 kommentarer:

  1. Vad kul med tidningarna. Ett tips är att göra en snygg inramning så har ni både en snygg tavla och ett kul minne.

    SvaraRadera
  2. Ja det var det första jag tänkte och jag vet precis var jag skall ha den =) Hög tid att ta en fika snart. Kram

    SvaraRadera