tisdag 8 april 2014

Nytta av vårt stora fönster

 
Ja jag e ju tokig med all min plantering.
Nu när jag börjar må bättre har jag orkat plantera om de stora planterna och då får vårt stora fönster göra nytta. Bättre ställe kan de inte ha och de växer så de knakar.
Våra mindre fönster är dock också fulla av andra planteringar.
De är så roligt i år för nästan alla fröer har jag tagit från förra årets skörd kul och se om de blir lika bra.
 
Det är längsedan jag blogga men som sagt jag har inte mått alls bra. Det blir ju inte någon halvklassiker som var mitt mål i år. Det visar sig att vi ska bli fem i familjen i stället och de här lilla pyret i magen har gjort så jag har inte kunnat ställa mig upp ur säng och soffa i fyra veckor utan att kaskad kräka. Nog att jag har mått lite illa på morgonen med killarna men att man kan bli så kass av en graviditet det trodde jag knappt. Ingen ork i kroppen och vit i huvudet :) Ja nu kommer man att ha mer förståellse för de som ligger inne hos oss på jobbet med illamående.
Killarna har varit super duktiga under denna tiden. Linus har lagat mat säkert tre gånger i veckan och Liam har hjälpt han att duka. Ända sättet för mig att behålla lite mat var att ligga ner och äta så de blev mycke mat vid tvn dessa veckorna och de gjorde de väl lite roligare för barnen.
Vi satt och pratade häromdagen och jag frågade barnen om de tyckt de varit jobbigt? Jo de hade de men sen sa Linus: Jag tror pappa också har tyckt de varit jobbigt mamma :)
 
Vi fick berätta ganska så tidigt för dom att de skulle få ett syskon för när jag legat en vecka började de undra om jag behövde åka till sjukhus så kunde bli frisk.
Linus hade lite på känn varför jag var dålig för så fort vi fråga varför han trodde jag var dålig så gissa han rätt. Liam blev så glad så han trilla av stolen :)
Ja båda ser fram mot de och Linus hoppas på en lille bror och liam en lilla syster så vi får se.
 
Ha de så bra alla så kommer de snart ett nytt inlägg!
Tjao!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar