tisdag 2 maj 2017

60 timmar i veckan

Ja så sa de på föreläsningen i Fredags. Nu är det 5 veckor kvar och skolan tycker att det krävs 60 timmar i veckan för att man ska klara denna kursen. Så nu kavlar vi upp armarna och pussar familjen lite extra sen är de bara att köra :) (lite skämt och lite allvar). Det är anatomi och fysiologi som vi lär oss nu och den 2/6 ska jag ha min första stora tenta som varar i 4 timmar så de gäller att plugga. Det är ett roligt ämne så lite lättare att lära sig tycker jag och hoppas att den känslan stämmer.

Samtidigt närmar det sig att vi ska cykla Vättern. Jag vill ju ha de där 100milen i benen innan. Så i helgen när först Liam hade matcher i Bromölla så cyklade Marcus dit. Sen dagen efter så hade Linus match i Bromölla och då cyklade jag dit. Perfekt och ta två flugor i en smäll. Det gick super bra på vägen dit så jag tyckte jag kunde cykla hem också vilket slutade med en vurpa och jag trodde att jag bröt handleden. Det gjorde så sjukt ont, men de va valborg och vi skulle ha gäster och barnen skulle gå fackeltåget. Med linda och Alvedon så gick de och den har ju bara blivit bättre och bättre så de va ju bara en stukning, men jisses va ont de gör. Så nu är de bara att hoppa upp på sadeln igen. Jag har inte varit och tränat min löpning på måndagar på länge då de har varit annat i vägen och mitt ena knä har strulat men nu räcker det med skador för nu börjar loppen. Humlestafetten på Lördag och den har jag velat springa i många år så de ska bli roligt.

Nu är min hjärna kokt efter dagens plugg så nu blir det sängen.
God natt med er!
Tjao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar