torsdag 24 september 2009

Hösten har kommit

Min stora pojke tittar på pappa när han kör cross.
Har sin KTM med sig. Men hajar ju på pappa så han har kwasaki tröjan på sig=)


Liam har ju en kawasaki haklapp så bättre kan de ju inte bli.
Hade underbart väder, de var nog den sista sommar varmen känns de som.
Fick inga kort på dom som körde för batteriet tog slut.
Allt gick bra tycker jag, Marcus trillade lite som han brukar göra men de var crossen som fick smällarna och han blev trea i b finalen med hjälp av mycket tur. David blev etta i b finalen, han gjorde en väldigt rälig vurpa men vrickade bara foten.
Det som kanske inte var så kul denna dagen var när vi skulle äta då skulle dom helt plöttsligt tömma talett avloppen och var höll vi med våra bilar jo precis bredvid. Men maten gick ner ändå fast de inte luktade så gott. Annars tycker jag de var en toppen dag.
Liam har nu börjat kasa lite runder och tycker de e jätte kul.

Hanna var här i onsdags och passade barnen när jag höll barngympan.
Jag och Linus var i stan och handlade dagen innan (Liam fick vara hos Ingborg och Jan) så när vi går där tyckte han de va lite kallt men sen sa han inte mer. Vi handlade och fikade sen körde vi hem och lagade mat men när vi skulle äta ville han inte ha och jag tyckte han var röd runt ögonen. Kände honom i handen då han var lite varm så vi tog tempen. Stackaren hade 40,4 i feber inte konstigt han inte ville ha mat så hans kvällsmat blev alvedon=) På natten yrade han ganska mycket så då fick han en dos alvedon till och på morgonen var febern borta. Men jag tyckte de var onödigt att han skulle gympa för då tror jag febern hade kommit tillbaka. Men de e så kul för de var hur många barn som hälst på gympan som undrade var linus var.


Ja jag har varit gräsänka månad till onsdag och de har varit ganska skönt men som när Linus yrade på natten så ville man att marcus skulle vara hemma men man klarade ju av de. Nu är de ju tid för den säsången så nu blir de nog mycket ligga ute för honom.


Träningen tycker jag går så där. Tänkte lägga upp ett schema så jag följer de men de har ju blivit några km i veckan i alla fall.


För övrigt har vi mest städat och puttsatfönster som varade i en dag=) Träffat lite kompisar och nu skall jag gå och laga pankakor. Ses nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar