tisdag 28 juni 2011

Saker som har hänt


Linus har börjat på simmskola. Han tycker det är super roligt och går med glädje dit även om det vräker ner med regn.


Första dagen. Storebror skulle ju ändå bli blöt så vad gjorde det om Liam höll i paraplyet.


Vi har varit i Verkasjön och fiskat. Vi fick ett napp som vi släppte tillbaka i barnens förtvivlan.
Jag har inte skrattat så mycket på väldigt länge.


Vi kom dit och barnen var på hugget men efter ca 10 min så var det inte super roligt så då började dom håva lite grodyngel i stället. Sen grillade vi lite marsmellos och då var det lite roligt och fiska igen så vi gick alla ut på bryggan.


Linn satte sig i mitt knä och Linus och Wilma stod på vars en sida bakom oss med vars ett spö.
Plums sa det och vi vände oss om, då stod Wilma helt förstenat där och det bubblade i vattnet. Jag och mamma började gap skratta. Med ett spö mindre så tappade vi locket till betet och nästan hela skålen men Linus var snabb med håven. Precis i all röra och all skatt så fick jag och Linn napp. Marcus och Liam stod på bryggan lite längre bort och bara kollade på oss. Jag undrar vad dom andra tänkte som var där. Jaja en liten fisk blev det och ett spö mindra men som tur var inga barn i vattnet.


Liam var duktig och höll sig på land fast han försökte ett par gånger :)


Linus och Julia sitter och äter hamburgare och pommes. Alltid lika roligt när Julia och Ulrika kommer.


Jag och barnen har börjat att dela gärnet som skall bli staket uppe på balkongen. Marcus tyckte vi såg så roliga ut så han var tvungen att ta ett foto.


Ja Liam har blivit stor så nu var det hög tid att ta bort spjälsängen och sätta upp hans säng. Vi har även lärt oss att om han sover mer än en halvtimme middag så somnar han inte så lätt :) Tiden går så fort och båda börjar bli så stora. Det är även pott träning och när han är hemma med Mamma så går det jätte bra så jag hoppas på en torr unge efter sommaren.
Tjao bella!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar