söndag 12 januari 2014

Vilken träningsvärk man kan få

 
Denna helgen har jag och Jolle börjat på att få ordning på stengärena. Han har sågat ner grenar och träd och jag har kört med rysåget och tagit ner körnebuskar och björnbärs buskar. Efter att ha stått med detta rysåg i x antal timmar kan jag berätta att kroppen är så öm man bara kan bli. Men fint blir de och de tar på de. Men sen va det bestämt att ut och springar i går kväll, kan erkänna att de va tur Kristina följde med för annars hade det absolut inte blivit så långt om de ens hade blivit av. Men sen va jag död :) så de fick bli mys med familjen.

 
Nu e de ju tid att slänga ut julen idag så igår satte barnen igång och rev pepparkakshuset :)
Idag ska de andra bort.
 
Har även haft en mysig vinkväll med min kära granne. Då blev de så klart träningsprat och jag känner mig alltid lite extra taggad efter att pratat med henne. Tycker hon e grym som har gjort alla de tävlingar hon gjort.
 
I natt har kylan kommit men än så länge ingen snö men Linus konstaterade att om de fryser så kan de innebära att snön kanske kommer snart. Det är ju ingen vinter utan snö, nej de kan jag helt hålla med om. Vet att det är inte många som vill ha snö nu men vi är en familj som skulle vilja ha de i några veckor så vi kan åka pulka bakom traktorn :)
Nu får ni ha de så bra så jag kommer igång med denna städningen för sen får de bli lite vila då natt arbetet ska börjas på idag.
Tja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar