söndag 26 januari 2014

Ja han tar ju inte de enklaste

I morse vid frukosten satt marcus och pratade om att han ville prova och göra ägg benedict.
Så när de var tid för lunch satte han igång. Blir impad av honom då de inte är speciellt ofta han gör mat och de är inte de lättaste han valde. Han skulle göra egen hollandaisesås också till och de var nog de ända han misslyckades med. Den skar sig men allt kan ju inte va hundra procentigt direkt. Gott va de och de får han gärna göra igen.
 
 
Det ända som jag verkligen önskade mig i julklapp var presentkort så jag kunde köpa broddar till skorna när snön kom. Nu är snön här så jag var snabbt i affären och köpte dessa:

 
Riktigt nöjd med dom. Tog någon kilometer innan man vågade lita på dom riktigt. Men nu har jag varit ute med dom ett par gånger och nu tänker man inte riktigt på de längre.
 
En annan sak som hände i veckan som jag tyckte var lite roligt. Var en dag när jag kollade mina meddelande så hade jag fått ett från en av brandkillarna i byn som undrade om jag inte kunde tänka mig att bli deltidsbrandman. JAG? Ja jag kan inte säga annat än att de är väldigt roligt och få frågan och jag blev väldigt sugen. Men då är det bra jag har en bromsande man som säger till mig att de räcker nu. Ja de gör väl de. Men om livet förändras så vem vet. Vist hade de varit lite kolt :)
(Tror de tog lite på manligheten ;) )
 
Ha de!
Tjao! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar