söndag 20 mars 2016

Nu börjar allvaret


Ja då va inskolningstiden slut. Två veckor går fort. Första veckan va jag med alla dagar åh inga problem mer än att Lina blev ganska trött. Andra veckan va hon själv där å inga problem mer än att hon somna vid maten nästan varje gång men de finns ju lösningar till de också. Jag trodde vi skulle få hem ganska många kissiga kläder denna veckan för de e nya rutiner men nej, en gång har de hänt en olycka.
Jag har då passat på att ge vår killar lite egen tid. I Tisdags var jag med Linus i skolan.
För de fösta är jag väldigt glad att han låter mig följa med han till skolan. Trodde nästan jag skulle få ett nej när jag fråga men de blev ett glatt ja. Mycket trevligt att vara med, de har ju blivit en ganska stor klass sedan Vittskövle kom. Jag har inte vetat riktigt vilka alla har varit men man får i alla fall ett ansikte på alla barnen.
Sen på Onsdagen var de Liams tur åh denna dagen har han sett fram mot.
Jag hade en bild på hur jag trodde Liam va i skolan men efter denna dagen har den ändrats på ett positivt vis då. Väldigt noggrann och väldigt ödmjuk till sina kompisar. Lekte med både tjejer och killar. Något som jag också blir impad på är maten. Tycker de får mycket bra och fin mat. 


Sen har ju de fina vädret kommit och då betyder de ju vårbruket börjar också dra igång. Så de va till och byta skären vilket tar sin lilla tid när man inte är en meckare. Men han som är de va på utbildning hela veckan. 


Så efter dagis va de traktorn som gällde åh Lina va på ge. Killarna åkte med vars en dag. Jätte roligt åh ha dom med och sitta och prata i lugn och ro.
Men annars har vi riktigt njutit av de fina vädret som gör en så glad.

Nej i morgon gäller de och jag har längtat efter detta.
Älskar mitt jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar