söndag 6 mars 2016

En halv svensk klassiker


Ja nu va man i mål på alla fyra halvklassiker loppen.
En helt fantastisk känsla som jag vill känna igen :)


Av dessa fyra så började jag och Therese på vår resa med cyklingen.
För min del tycker jag att detta va den jobbigaste av alla fyra grenar. Det va inte så att när man kom i mål så va de gjort och man hade hämtat sig efter någon timme. Nopp den brännande värken i benen var hemsk. Satt man ner höll man på att få kramp. Stod man upp ville man bara sitta ner och rumpan ömma. Men de gick och tro de eller ej men jag och ett gäng på 9st till har anmält oss till hela rundan i stället. Åh ja min kära man är också en av dom. Jag ser faktiskt riktigt mycket fram i mot de. 


Sen var de Vansbro simningen som stod på schemat. Malin och Lotta hade startgrupp lite innan mig och Therese så de hann och göra vid sig i mellan. Här tog jag de lugnt för jag har aldrig simmat i motströms innan så jag vågade inte kämpa riktigt men de va de lättaste loppet av de alla å när de är tid för hela kommer jag satsa mycket mer. Denna gången kommer jag dock inte ha min kära vän Therese vid min sida men Lotta och Malin är också på :)


Lidingöloppet är ju en fantastiskt fin löpar runda. Jag gillar ju att springa så detta loppet njöt jag ganska mycket av och ser fram i mot kommande 3 mil. Det som var negativt med loppet var att ta sig tillbaka. Bussarna var proppfulla och väntan enorm. Bordet vi hade bokat på restaurangen fick vi avboka och leta upp en annan när vi väl hade kommit tillbaka men de e de lilla :) 


Åh nu de lopp som jag nog har funderat mest över.
Här har man drömt om hur man har åkt in i folk eller blivit inåkt av någon annan men de gick ju ganska bra. Jag gjorde en ganska rejäl vurpa där jag trillade framåt och slog i knäet ganska rejält men när pulsen är upp hinner man inte känna efter som tur är. Men när man sedan satte sig i värmen och stilla svullnade de upp. Men själva loppet annars gick ju bra och jag hade ett dröm mål där jag ville komma in under 5 timmar. Så blev de tyvärr inte men inte långt i från. 12 min över så jag är ändå ganska nöjd men ganska sura 12 min. Så massa träning till nästa år då hela går och vi får se vad målet blir ;)

Detta har varit en fantastiks resa som jag kommer göra om men då tar vi hela.
Har du tankar på att kanske göra en klassiker så gör de.
Dels kommer du in i en fantastisk träning inför alla loppen och stämningen på alla loppen är helt otroliga. Så tveka inte!
Tjao 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar