onsdag 23 mars 2016

Gluten allergi


Igår hade jag bytt så jag hade min lediga dag då.
Den spenderade Jag, Liam och Lina i stor del på sjukhuset. Det var celiakidag och Liam va kallad på en undersökning. När vi fick kallelsen så va de inte den doktorn som vi brukar gå till för hon e mammaledig vet jag. Sen någon dag innan vi skulle dit hade de bytt igen pga. sjukskrivning på den andra docktern. Jaja de gör inte mig eller Liam något men när vi kom dit så hade den doktorn som vi skulle haft blivit pappa dagen innan så de fick bli en van sjuksköterska.
Gjorde inte heller något men de hade nog fått kämpa lite för att få ihop allt kändes de som :)

Jaja väl på plats skulle de väga och mätas och pratas lite och bli skickade på lite nya provtagningar.
Jag berättade hur jag upplever att Lina är å han som hade oss fick gå och diskutera med en doktor. Dessa dagarna har de så man kan gå och provsmaka lite olika glutenfria bröd och pasta ja lite allt möjligt så de gjorde vi under tiden. Lina sprang runder och provsmaka lite och lekte lite. Finns ju massor att leka med där.

Sen kom Sjuksköterskan tillbaka och de blev som jag tänkte, vi skulle börja utreda Lina också.
Så med tre olika remisser gick vi mot provtagningen som tog väldigt lång tid.
Lina började bli trött och hungrig å för att inte somna så försökte hon rymma eller dra ner leksaker.
Men sen blev Liam inkallade å när han landa i stolen ville de ta Lina i ett annat bås så Liam fick klara sig utan mamma åh de gick jätte bra.

Det är en del prover de ska ta vid utredningen så lilla fröken fick två stick. Första gick jätte bra men sista sticket till sista röret va jätte tråkigt.

Så duktiga barn fick ha en god lunch i kafeterian sen.
Nu får vi se vad som händer.
Är de två glutenallergiker i familjen?
Ha de!
Tjao!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar