lördag 18 februari 2017

Nya tag

Ja vi får väl se om jag prioriterar lite tid på att blogga eller om det skiter sig igen.
Tänkte ni ville kanske följa mig lite nu hur det går i skolan. Om inte annat så tänker jag att jag själv kommer tycka att det är väldigt roligt att gå till baka och läsa om vad jag tycker om skolan.

Nu har jag gått i skolan i fem veckor. Nästa vecka har jag den första tentan sen är redan den första kursen klar. De går fort. Igår lämnade jag in mitt första tentamens arbete. Många frågar hur det går i skolan. Jag vet inte vad jag ska säga. Man vill ju veta att man har klarat något innan man vågar säga att det går bra i alla fall. Men jag tycker det känns bra. Är dock väldigt tacksam att jag har underbara Frida vid min sida. Vi kompletterar varandra väldigt bra tycker jag. Frida ser precis alla problem vi kan få och jag är nog den som håller oss flytande med att det löser sig alltid :) Många skratt varje dag, vilket jag tycker är viktigt.

Vi var på fest i förra helgen och både jag och Frida sa att när våra karar kom in så kändes de som att vi redan kände dom väldigt väl. Hahaha.... ja det är många samtal i den där bilen på vägen.

När plugget började så blev de kanske inte riktigt som jag tänkt mig. Jag tänkte jag skulle ta det lugnt och komma in i plugget riktigt och bara koncentrera mig på detta. Men de gick en vecka sen höll inte de längre. Mamma bröt armen och den hjälpen som va tänkt att få hos korna försvann. Så jag måste säga att de första veckorna blev intensiva men nu när man känner att man har grepp om det igen så har det ju funkat. Lilla mamma börjar bli bra i sin arm igen och börjar se fram mot att bli av med gipset nästa vecka.

Den som det verkar vara värst för att mamma har börjat plugga är nog Lina. Hon har kommit in i en riktig trotsig period och ska absolut inte vara på dagis. Det tog dock två tillfällen som dagis skicka hem henne för hon verkade inte må bra. Mamma ställde upp men den andra gången blev det tydligt att det var rent spel för galleriet. De hjälpte när mormor tog på henne jackan då blev hon frisk igen. Nu ska hon va hemma med pappa i två veckor sen får vi se hur det går. I fredags hade hon gråtigt från de vi öppna grinden tills lite innan jag hämta henne. De gör ont i mamma hjärtat när man då sitter hemma och pluggar. Men denna gången va jag tvungen att lämna henne.

Nej nu ska vi göra lite mys inför att Melodifestivalen ska börja. Den stora killen är också på väg hem.
Tjao!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar