torsdag 16 mars 2017

2 dagar och 1 vecka

Två dagar och en vecka ja det är det som är kvar på denna kursen sen är vi klara med den också. Har lämnat in en debatt artikel som hela vår basgrupp har gjort tillsammans, vi blev in delade i par att göra två Power Point presentationer. Där fick vi den ena som skulle vara på 15min som handlade om livets slut och en som skulle vara i 5 min och den handlade om Vuxen livet och dom gjorde jag ihop med Frida. Dom är redovisade och klara. Sen skulle vi parvis göra två filmer som handlade om möten. Där jag gjorde dom ihop med San. Sammanlagt vara de runt 10min. Det första mötet gjorde vi med en kultur krock och den andra var ett stöttande möte i kollegierummet. Sen har jag letat upp en vetenskaplig artikel som jag ska redovisa på fredag. Är glad jag har en man som alltid ställer upp och stöttar mig när jag tycker det är jobbigt. Engelska är inte min starka sida men det är Marcus. Nu håller jag på med den sista uppgiften som ska lämnas in senast nästa Fredag, det är en hemtentamen som handlar om ett fall men ska få in främjande hälsa både nationellt och globalt men samtidigt tänka existentiellt, sociologisk och psykologiska perspektiv men tycker jag har hunnit en bit och ska sitta en bra stund med den i morgon. Blir nog lite i helgen också för sen har jag tagit på mig att jobba lite nästa vecka. Saknar ju mina underbara kollegor så jag håller på att spricka.

 

Den där lilla Lina då jo det har ju varit jobbigt på dagis. Hon har inte alls velat vara där men nu har det äntligen börjat att släppa lite. Hon blir super ledsen när vi lämnar henne men nu har hon i alla fall slutat och gråta hela dagarna. Så nu börjar de kännas lite bättre och lämna henne och det känns super skönt när man kommer och ska hämta henne och hon springer och gömmer sig. Ännu bättre när man säger att man kör igen och hon kommer springande och slänger sig runt halsen.
Nej de får vara detta lilla korta för nu ska jag umgås med min kära make <3 p="">
Tjao! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar