söndag 2 april 2017

vårbruk och praktik


Träningen är i full gång igen. Jag tappade glöden lite när det inte blev något vasalopp ju men nu så är cykel säsongen här och glöden har kommit tillbaka riktigt. Nu är de bara att köra och det är lite löparlopp och så klart Vättern rundan in planerad så skam den som ger sig. Fiona blir bara i bättre och bättre form och det gör också att både hon och jag trivs. 


Kort spel är något som är riktigt poppis här. Det är så mysigt att sitta och spela åh som de kan barnen man glömmer snabbt men nu är det dom lär en olika spel <3 p="">

Ja våren sa ju bara pang och det blev nästan sommar på en gång. Härom dagen hade vi en dag när vi gjorde massor. Bland annat så planterades de blommor och räfsade gräsmattan och sen när jag ändå sådde gödning på åkrarna så tog vi en runda in på gräsmattan också så nu är de klart. Har bara trädgårdslandet kvar men de får vi ta en dag så fort som möjligt.
Helgen har gått åt till att vara på min praktikplats som jag är på nu i 4 veckor, men det har redan gått en vecka. Mycket trevlig personal. Jag är på ett korttidsboende. Det är ett tag sen man jobbade med denna biten men de är roligt och jag har kanske inte just jobbat med rehab på detta viset så man lär sig en del. Varit en rolig vecka men jag har också varit helt slut med alla nya intryck och det som har hänt på gården denna veckan. Mycket kul.


Ja det märks att Linus börjar bli stor. Han gör så mycket på gården nu. Han tvättar traktorerna och smörjer grejerna och nu för tiden är det jag som kan gå runder på åkermarken och se på när han kör. Kommer så väl ihåg den känslan man hade när pappa gick på åkern och man satt där ensam i traktorn och sköter marken. Kan riktigt se hur den känslan lyser igen på Linus också nu. Tänk att vår lilla plutt blir tolv år i år, ja man ska njuta så länge man har dom för om det blir som Linus har börjat prata om så vill han gå på lantbruksskola i gymnasiet och då är det inte så många år till som han bor hemma. (Hjälp)


Som många vet så hade vi en olycka i stallen för ett tag sedan och fick slakta en av tjurarna. Så idag fick det bli årets första grillat åh jisses så gott det va. Fråga Lina då hon åt två stora köttbitar själv. Mört och gott. Veckan som kommer ser det ut som vi kommer bli klara med vårbruket och där ska jag inte säga att jag har gjort mycket. Jolle har varit toppen hela helgen och i morgon ska han så det sista. Sen är det min tur och göra lite på åkrarna, bland annat ska jag göra vid staketet till korna för så som det knakar i gräset så ser det ut som att de kan komma ut om tre veckor.
Nej nu får nu ha en fortsatt trevlig Söndag!
Tjao!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar