söndag 25 oktober 2009

linus 4 år

Hipp hipp hurra för min stora pojke.
Fick en cross av mamma och pappa. Hade lagt ut en tråd som han skulle följa och på vägen hittade han kläder och presenter så när allt var öppnat och han hade tagit på sig de efter hand så kom han fram till crossen.

Detta är Liam och hans lek kompis Leon.

Leons mamma Jossi som hjälper oss att baka tårtan till Linus födelsedag. Den blev super god.

Vi har haft vår egen mamma träff och Hugo har växt som bara den. Det har dom andra också men denna gången syntes det mest på Hugo.

Leon och Liam tycker så mycket om varandra och har sina samtal.

Vi har varit på BVC och där har Linus gjort sin 4 års kontroll. Han håller upp armen för han skulle visa tatueringen som han fick av Stina när vi var färdiga. Han var jätte duktig och jag blev än en gång förvånad över hur mycket han redan kan. Likadant var det när han var hos tandläkaren häromdagen. Där gick det också bra men dom kom fram till att dom kommer att klippa upp tungbandet när han har fått sina permanenta tänder. Jag tyckte de var skönt att dom inte gjorde de redan för då hade han nog blivit rädd för tandläkaren. Nu e de Stina som han frågar hela tiden så hon inte skall ge han fler spruter. De har ju blivit ett par på kort tid. Han tog ju svininflensa sprutan härom veckan också då vi fick hålla både ben och armar så de e nog de hemskaste han har varit med om i sitt liv. Men nu blir de inte fler på länge så vi kan hoppas han glömmer.

Liam e en glad kille nu som pratar mycket. När Linus skulle göra hörsel testet hos Stina fick Liam ha nappen i munnen för han bara pratade på hela besöket. Han har fortfarande lite kladdig mage som blir väldigt lätt förstoppad. Men den rättar väl till sig snart. Ja annars har de väl mest varit städning och altanen som vi har pulat med. Nu är altanen också färdig och de tycker jag blev jätte fint, är bara fönstret och dörren på balkongen som skall upp och de blir nog klart i början på denna veckan så e huset klart. Vi skall lägga lite sten också som Marcus har fått tag i. Nej nu skall jag gå och titta på min pojke som kör cross. Han har kört i över en timme nu så vi får väl se hur länge han orkar. Vill ni se han köra så kolla på facebook jag lägger ut en film där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar