torsdag 11 februari 2016

Idag får de va avgörande


Denna veckan har jag varit med Lina på vårdcentralen hur många gånger som helst.
Hennes tå har haft ett sår som de nu har blivit inflammation i. Hon har skit ont och tån bara svullnar.
Första gången tyckte de inte de va så farligt skulle lägga om den och vänta med penicillin. Köper jag för jag vill inte ge penicillin förens de behövs. Men lägga om en sån liten tå har sin konst.
Andra gången hade de börjat gå ett rött sträck från tån över hela foten och hela foten ganska svullen precis som om de e vätska i den. De vill avvakta för de va normalt förlopp. Okej.
I natt fick hon ha Alvedon för hon va jätte ledsen och låg med foten så hon inte ville lägga ner den. Så nu ska vi dit igen och visa den. Nu känner jag att hon behöver nog få något för detta min lilla halta. Så vi får se.

Tonåren har börjat komma in i vår familj. Sakta men säkert.
I morse va Linus på toa och gjorde vid sig innan skolan. När man sen skulle gå in där OMG.
Sprej doften slog i mot en. Tittar på ungen som har ett hår som inte alls är lagom sprejat. Glänser på ett par meters avstånd. Men han tyckte de va snyggt. Okej... Detta är väl bara början :)

Ha en bra helg alla!
Tjao!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar