måndag 3 juni 2013

Dagens tjiv

Stod i köket och bara log. Barnen började bli trötta så dom fick spela lite data. Ja som de flesta vet så ju tröttare Liam blir ju större horn får han.
Detta hörde jag: LIAM gå ner från skrivbordet.
Det är INGET skrivbord.
De e de väl?
Nej de e ett databord.
Efter ca 30 sek hör man, man får inte sitta på något bord alls.
haha... ibland behöver man inte lägga sig i utan när båda hade pratat till punkt så satte de sig och började spela lite tills de va tid för nästa omgång :)

Ja de har ju varit Liams dag och han blev väckt med lite sång och paket. Vilken morgon att få de leksaker man önskat sig. Ja sen har de inte lämnat handen. Vi har varit ute i de underbara vädret och de e ju de Liam älskar och att äta ute så de har vi också gjort. I kväll när han skulle lägga sig sa han. Mamma de har ringt så många gånger till mig idag så jag har nästan ont i örat. haha..

Ja som ni säkert alla vet är nu kossorna borta. Måste säga att de känns som att man sörjer, känner sig lite ledsen. Hoppas alla får de bra även om man innerst inne vet att alla ej får de så bra igen. Hemsk tanke. Dom e flock djur och vana vid varandra och nu finns det de som har åkt helt själva till stora gårdar med robotar. Hade jag varit en av de korna hade jag bara skrikit Hjälp. Men de går kanske hur bra som helst :)

Till helgen pratar vi om att vi ska hugga gräset. Då hör man min man idag som då säger att han aldrig ska bli bonde att de måste jag prova. Verkar roligt, Va sa du? Vänta jag måste hämta något så jag kan spela in. Ja de e väl tur om han börjar gilla de nu när de e jag och brossan som ska börja hålla i de. Blir nog bra detta. Nej nu får de räcka för idag. Ha de!
Tjao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar